ŚWIETLICA SZKOLNA
Sylwia Weise, Sylwia Dybionka
Zasady i regulaminy obowiązujące w świetlicy
w sprawie przekształcenia oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Świdnicy w Przedszkole Publiczne w Świdnicy i utworzenia Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Świdnicy;
- zasady przyprowadzania ii odbierania dzieci [załącznik 2]
- karta zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej [załącznik 1]
- regulamin świetlicy [załącznik ]
- zasady wydawania obiadów [załącznik 5]
- deklaracja korzystania z obiadów [załącznik 4]
- upoważnienie (zezwolenie) [załącznik 3 wzór 1i2]
- art.105 i art.106 [załącznik]
INFORMACJE
czynna od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 – 16.30
Świetlica szkolna ma spełniać
głównie rolę opiekuńczą i wychowawczą. Oprócz zajęć świetlicowych, uczniowie
mogą spędzić czas wolny według własnego uznania, zjeść posiłek czy odrobić
lekcje przy pomocy nauczyciela-wychowawcy. Zajęcia świetlicowe mają zorganizować
dzieciom czas w sposób możliwie interesujący. Poprzez ich organizację pragniemy
osiągnąć następujące cele:
- stwarzanie odpowiednich warunków do relaksu,
wypoczynku, zjedzenia posiłku, odrabiania zadań domowych,
- rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań,
- ćwiczenie i poszerzanie samodzielności
dziecka,
- pielęgnowanie więzi z małą i dużą Ojczyzną
- pobudzanie twórczej aktywności dziecka,
- rozszerzanie zakresu wiadomości i umiejętności
nabywanych przez dziecko w czasie zajęć lekcyjnych,
- wskazywanie odpowiednich wzorców zachowań w
tym:
- rozwiązywania konfliktów,
- pozytywnych sposobów radzenie sobie z
emocjami,
- przestrzegania zasad dobrego wychowania,
- zaspakajanie wybranych potrzeb wychowanków,
- uwrażliwianie wychowanków na problemy
ekologiczne,
- prowadzenie działań w ramach szeroko
rozumianej profilaktyki uzależnień,
- organizowanie czynnego wypoczynku na świeżym
powietrzu.
H. Sienkiewicza.
Głównym organizatorem kampanii jest Fundacja
ABC XXI propagująca głośne czytanie dzieciom, jako doskonały sposób na
nawiązanie z nimi kontaktu, podniesienie ich możliwości intelektualnych,
wyrobienie w dzieciach nawyku czytania. Kontynuujemy kampanię wzorem lat
ubiegłych i organizować będziemy 45minutowe spotkania promujące głośne czytanie
w klasach I-V SP. Wielu dzieciom doświadczenia z książką kojarzą się z
przymusem, przykrością i nudą. Dlatego porzucają czytanie na rzecz telewizji.
Nie stają się czytelnikami na resztę życia, tracą szansę na stały rozwój
intelektualny i zawodowy. Bowiem najskuteczniejszym sposobem wychowania
czytelnika na całe życie jest głośne czytanie dziecku dla przyjemności.