|
realizowane przez młodzież i nauczycieli
Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w
Świdnicy
|
"Świat Nauki" - 2017/2023
|
W naszej szkole ruszył projekt „Świat Nauki”. Będzie on realizowany w latach 2017 – 2023.
W
ramach projektu zostaną zorganizowane zajęcia rozwijające z fizyki,
chemii, geografii, języka angielskiego, informatyki oraz
przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
Ponadto pojawi się oferta zajęć wyrównawczych z chemii, biologii i matematyki.
Zajęciami objęci zostaną uczniowie gimnazjum i szkoły podstawowej - klasy 4 - 6.
Więcej informacji – [zobacz więcej]
|
|
"Dwujęzyczne
Dzieci" - 2014/2015r.
|
W
gminie Świdnica od 21 października br. realizowany jest nowoczesny,
atrakcyjny, znany i ceniony w całym kraju Program Powszechnej
Dwujęzyczności Dwujęzyczne
Dzieci. Wójt
Adam Jaskulski w ramach realizacji polityki
prorodzinnej, prospołecznej i edukacyjnej postanowił
wykorzystać
najnowsze światowe tendencje i jeszcze szerzej niż dotychczas promować
ideę dwujęzyczności. Dwujęzyczność to nie tylko nauka drugiego języka
równolegle do języka ojczystego, ale też pełne wykorzystanie
niesamowitych możliwości mózgu małego człowieka.
Wszystkie
dzieci w wieku 2,5-6 lat uczęszczające do publicznych
oddziałów
przedszkolnych w gminie otrzymają za darmo do domu zestawy Baby
Beetleszawierające
4 książeczki, 4 płyty DVD i 4 płyty CD zawierające
kolorowanki,
filmy i piosenki. Podobne zestawy oraz podręczniki metodyczne trafią do
rąk nauczycielek wychowania przedszkolnego. Atutem Dwujęzycznych
Dzieci jest
to, że rodzice nie muszą znać języka angielskiego, by pomagać dziecku w
korzystaniu z dobrodziejstw tego programu.
Link
do strony programu – www.dwujezycznedzieci.pl
|
|
Indywidualizacja
nauczania w klasach I-III w gminie Świdnica - 2013/2014r.
|
W bieżącym
roku szkolnym 2013/2014 uczniowie kl. 1 – 3 SP będą
kontynuować działania w ramach projektu pt. Indywidualizacja
nauczania w kl. I – III w gminie Świdnica. Jest
to projekt
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet
IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie
9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej
jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie
9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z
grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w
jakości usług edukacyjnych.
Zajęciami
dydaktyczno – wyrównawczymi z edukacji
polonistycznej zostanie
objętych 16 uczniów, którzy mają trudności
w opanowaniu wymagań programowych z edukacji polonistycznej. Celem
zajęć będą ćwiczenia usprawniające technikę czytania ze zrozumieniem,
redagowanie dłuższych form wypowiedzi, poprawność ortograficzną i
językową
|
|
Indywidualizacja
nauczania w klasach I-III w gminie Świdnica - 2012/2013r.
|
W
Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Świdnicy rozpoczęła się
realizacja projektu współfinansowanego ze środków
Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt.
„Indywidualizacja nauczania w klasach I- III w Gminie
Świdnica”.
|
|
Poszerzamy
horyzonty - 2011r.
|
Streszczenie:
http://breite-horizont.cba.pl/
|
|
Pomagamy
rozwijać skrzydła - 2010r.
|
Streszczenie:
Od
1.04.2010r. do 30.11.2010r uczniowie Zespołu Szkół im. Jana
Pawła II w Świdnicy realizują projekt współfinansowany ze
środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego „Pomagamy rozwijać skrzydła”.
Głównym
jego celem jest zmniejszenie dysproporcji powstałych w edukacji
pomiędzy uczniami z obszarów wiejskich i miejskich
zarówno w sferze poznawczej jak i psychicznej. Poprzez
zaplanowane w projekcie zadania (zajęcia pozalekcyjne z grafiki
komputerowej, fizyki, matematyki – w 3 grupach wiekowych,
języka
angielskiego – w 3 grupach wiekowych i języka niemieckiego
– w 2 grupach wiekowych) pragniemy:
1. rozwinąć umiejętności
matematyczno-przyrodnicze poprzez łączenie teorii z praktyką
2.
rozwinąć umiejętności lingwistyczne na poziomie średnim, zapewniającym
swobodną komunikację w różnych sytuacjach życia codziennego
3. rozbudzić zainteresowania
uczniów grafiką komputerową i przygotować ich do korzystania
z nowych TI
4. zapoznać uczniów z fizyką i
astronomią w kontekście wyjaśniania zjawisk otaczającej nas
rzeczywistości
5.
wspomagać uczniów w określaniu swoich uzdolnień w celu
świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia zbieżnego z potrzebami
rynku i konkurencyjnością gospodarki
6. kształcić postawę twórczą i
kreatywne myślenie.
|
|
Różni
na co dzień - równi w tańcu
|
Projekt
współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego
Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Sektorowego Programu
Operacyjnego Rozwoj Zasobów Ludzkich
Streszczenie:
Celem
projektu jest zmniejszenie rażących dysproporcji powstałych między
uczniami zarówno w sferze poznawczej jak i psychicznej,
powstałych w wyniku społeczno-gospodarczych zmian w kraju i w regionie.
Dzięki projektowi:
- zwiększymy poczucie własnej wartości uczniów, ich
samoocenę i wiarę we własne możliwości;
- zmniejszymy trudności edukacyjne oraz zaległości w nauce(czytaniu,
pisaniu, matematyce, j.angielskim);
- zwiększymy świadomość uczniów dotyczącą kontrolowania i
organizacji przebiegu pracy oraz odpowiedzialności za własną naukę;
- wyeliminujemy wady postawy oraz nieprawidłowe nawyki prozdrowotne;
- zwiększymy zamiłowanie i zainteresowanie wśród
uczniów
tańcem, muzyką, wiedzą geograficzną, nauką języków obcych;
- nauczymy dzieci tolerancji, empatii w stosunku do osób
starszych i niepełnosprawnych oraz działania w grupie.
Termin realizacji 1.05.
2007r. - 31.03.2008r.
Beneficjenci projektu:
uczniowie klas I - VI szkoły podstawowej
"Projekt
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego".
|
|
W
poszukiwaniu śladów po obu stronach Odry (2007 rok)
|
Realizatorami projektu jest
grupa 20 uczniów Gimnazjum w Świdnicy, którzy są
jednocześnie członkami Szkolnego Klubu Europejskiego Europek.
Opiekunami grupy są Józefa Rebelska i Joanna
Jamroziak. Koordynatorem projektu jest Liliana
Reimann.
Streszczenie:
Nasza
szkoła już po raz drugi złożyła wniosek o przyznanie dotacji finansowej
na realizację projektów ze środków unijnych. I
tym razem
okazało się, że zarówno pod względem formalnym jak i
merytorycznym projekt jest dobry.
27
listopada 2006r. odbyło się posiedzenie polsko-niemieckiej Komisji
Oceniającej projekty. Wniosek o dofinansowanie projektu W poszukiwaniu
śladów po obu stronach Odry otrzymał pozytywną opinię i
został
zatwierdzony. Jego realizację rozpoczynamy 1 stycznia 2007r., planowany
koniec - 31.12.2007r.
Realizatorami
projektu jest grupa 20 uczniów Gimnazjum w Świdnicy,
którzy są jednocześnie członkami Szkolnego Klubu
Europejskiego
Europek. Opiekunami grupy są Józefa Rebelska i Joanna
Jamroziak.
Projekt
ma być dowodem na to, że pomimo następstw wojny oraz różnych
losów ludzi mieszkających na terenach przygranicznych,
możliwa
jest współpraca, pojednanie i przyjaźń. Dzięki projektowi
stworzona zostanie sieć współpracy pomiędzy gminą Świdnica a
miastem Seelow, a w szczególności pomiędzy uczniami
Gimnazjum w
Świdnicy a uczniami Gimnazjum w Seelow , Lubuskim Muzeum Wojskowym w
Drzonowie a Muzeum w Seelow. Celem projektu jest również
nawiązanie osobistych przyjaźni pomiędzy młodzieżą polsko-niemiecką i
wyszukanie wspólnych obszarów do dalszej
współpracy. Realizacja zaplanowanych działań w projekcie ma
przyczynić się do wzrostu atrakcyjności naszych obu regionów
i
zachęcić ich społeczność do zwiedzania ciekawych miejsc oraz
integrowania się ze sobą. Niewątpliwą zaletą projektu jest doskonalenie
komunikowania się młodzieży polskiej w języku niemieckim oraz
zapoznanie się młodzieży niemieckiej z podstawowym słownictwem polskim
z zakresu historii. Cały projekt ma pokazać lokalnej społeczności
polskiej i niemieckiej, że warto likwidować wzajemne uprzedzenia oraz
obawy dotyczące czasów z wojennej przeszłości w celu
budowania
wzajemnego zaufania i porozumienia.
|
|
Moja
Mała Ojczyzna - (wrzesień - listopad 2005 rok)
|
Projekt Moja
Mała Ojczyzna zrodził się podczas cotygodniowych
wypraw rowerowych po naszej Gminie. Jego celem było zwiedzenie oraz
gromadzenie informacji o najpiękniejszych zakątkach naszego regionu,
które warto zobaczyć i którymi warto się
pochwalić.
|
|
|
|